sandvikenbattlefield.se Homepage
Forum Home Forum Home > Allmänt > General Discussions
  New Posts New Posts RSS Feed: VIKTIG SERVERINFO!
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

VIKTIG SERVERINFO!

Post Reply Post Reply
Author
Message / View First Unread Post
illern View Drop Down
Sandviken Battlefield Supreme Commander
CL i [SBF]

Online Status: Offline
Post Options Post Options   Quote illern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: VIKTIG SERVERINFO!
    Posted: 2019-Februari-10 at 17:46
Hemsidan och adresserna för sandvikenbattlefield.se har legat nere några dagar.
Detta för att webbhotellet behöver förnyas för det kommande året och det inte funnits pengar i kassan på många år.
Kostnaden för ett år på webbhotellet är 2085kr/år och sedan 149kr/år för .se adressen. (bakom .se adressen finns våra homeip.net adresser som styr och kostar 450kr/år)

Spiff har idag startat upp kontot igen och fört över det till mig inklusive adressen.
Hemsidan kommer att fungera i ca 3 veckor till ser det ut som, men sen stänger loopia ner den då vi inte betalat för nästa år.
Till att börja med så kommer adressen flyttas till ny DNS server så åtminstone voice.sandvikenbattlefield.se ska fungera till Teamspeak servern.
Jag vet inte när vi får till detta och hur långt stopp det blir innan den är igång igen vid flytten.
Om voice.sandvikenbattlefield.se slutar fungera så fungerar alltid backup adressen till Teamspeak som är sandvikenvoice.homeip.net

Jag tänkte försöka flytta hemsidan och forumet till min webbserver för att slippa årskostnad för den. Men då det är en linux server så kommer inte dagens hemsidan och forum i asp att fungera.
Om det går ska jag försöka konvertera forumet till phpBB.
Detta vet jag inte när jag kommer att få tid till och om det går ännu. Så med stor sannorlikhet kommer hemsidan och forumet att vara nere ett tag framöver.
Finns det någon här som har konverterat Web wiz forum (v9 med MySQL) till phpBB v3 så kontakta gärna mig.

Om allt fungerar kommer det då bli en årskostnad på ca 600kr för att hålla Teamspeak och adresserna + eventuell hemsidan igång.

/illern

The box:i7 950 @ 3.06GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 12Gb ddr3-1600MHz, GF GTX 680, 2xIntel X25-m SSD
Back to Top
illern View Drop Down
CL i [SBF]

Online Status: Offline
Post Options Post Options   Quote illern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2019-Februari-14 at 17:42
Den 17/3 blir vårat webbhotell nedgraderat till enbart domännamn.
Om jag fått till någon ny sida och forum kommer den att synas då. Annars blir enbart adresserna kvar till teamspeak.

OBS att om några fortfarande använder våra mailkonton så kommer dom också att försvinna då.

/illern.
The box:i7 950 @ 3.06GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 12Gb ddr3-1600MHz, GF GTX 680, 2xIntel X25-m SSD
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 9.70
Copyright ©2001-2011 Web Wiz

This page was generated in 0,750 seconds.