sandvikenbattlefield.se Homepage
Forum Home Forum Home > Computers > General Discussions
  New Posts New Posts RSS Feed: Apb - all points bulletin
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Topic ClosedApb - all points bulletin

Post Reply Post Reply
Author
Sandviken Battlefield Veterans
Medlem i [SBF]

Online Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Apb - all points bulletin
    Posted: 2010-Augusti-10 at 16:55
Hej på er alla gamla SBF fränder och er nya å som man inte träffat eller spelat med. Som dom gamla vet har jag varit tvärfast i wow träsket i ett par år i väntan på ett bf3. Nu har man efter alla år i wow tröttnat rejält på det. (10 lv 80 dödat lich king ja finns inte så mye där o göra längre.) Har under sista tiden provat ett annat spel med ett par av mina wow polare. APB. Fick med mailen lite nycklar som man kunde ge kompisar som ville prova spelet. Jag har ännu 3 st kvar då tänkte jag på er. (kanske kan fixa fler om nån kompis har kvar än.)

Det ni får med nyckeln är att under 5 dagar prova spelet och ni har totalt 7h i action distriket och oändligt med tid i social under dessa 5 dagar. Skulle ni tycka om spelet och köpa ett nytt så kommer jag få en gratis månads speltid. Big%20smile

par klipp om spelet.

Här kan ni se lite vad det handlar om. Det han säger att man tröttnar efter 20 h stämmer för vissa framför allt om man inte har nån att köra med. Jag har nog redan kört 150h och inte tröttnat alls. Visst finns det många buggar och småsaker att irritera sig på i början det är ändå EA games som äger Real times som gjort spelet. EA games = buggigt. Dock har dom släpt flera patcher under dom första veckorna redan så dom tar våra synpunkter på allvar och dom har inte gjort som dom gjorde med bf2, fixa 3 buggar lägga till 10. utan för varje patch blir det bättre.

har 1000 possitiva saker och säga och 20 negativa men kan inte rabla allt här.

Det ni dock bör veta att det är ett spel där man betalar för att spela i action distriktet. Social distriktet är helt gratis. Det finns 3 sätt att betala för att spela.
1. du köper timmar 25h speltid kostar nån stans mellan 25kr-40.
2. du köper oändligt med tid under 30 dagar för ca 80-90 kr
3. du säljer saker du skapar i spelet på deras marketplace för RTW points som du växlar till speltid. så är du duktig på att utnyttja Marketplace och sälja saker kan din speltid bli helt gratis.

Köper du spelet så ingår 50 h spelande och lite rtw points.

vill ni ha en nyckel så behöver jag endast er mail att lägga till på min lista. så borde ni få info via er mail. Så är ni helt säkra på att ni vill prova skriv er email här under. så skickar jag så fort jag kan och så länge som jag har nycklar kvar.

Min char info:
Namn: Bifrost
Sida: Enforcer
Server: Obeya 1
Clan: MIS (Män i Sockiplast)

Edited by korpralmalaj - 2010-Augusti-10 at 16:59
Back to Top
GreenGiant View Drop Down
Sandviken Battlefield Special Forces

Medlem i SBF

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-12 at 08:28
Det såg onekligen skoj ut.
men jag är som sagt emot att betala för ett spel varje månad.
Får se lite längre fram om jag ändrar mig Big%20smile

//GG
"I´m Mean and I´m Green"
Back to Top
METAL_ELIOT View Drop Down
Working girl

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-12 at 12:43
jag fick inget riktigt grepp om vad det går ut på från videoklippen.
är det bara deathmatch hela tiden? eller finns det några RPG inslag?

Back to Top
korpralmalaj View Drop Down
Medlem i [SBF]

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-13 at 03:00
Originally posted by GreenGiant

Det såg onekligen skoj ut.
men jag är som sagt emot att betala för ett spel varje månad.
Får se lite längre fram om jag ändrar mig Big%20smile

//GG
förstår dig helt länge var jag emot det å. men månadsavgift= intresse för företaget att hålla spelet levande = patcher och förbättringar. I alla fall i teorin, man vet ju aldrig är ju ändå ett EA spel.

Sen är du duktig på utnyttja deras marketplace som du säljer och köper saker så kan det vara gratis. jag betalade första månaden nästa kommer bli gratis för mig pga vapen/bilar jag sålt.
Back to Top
Medlem i [SBF]

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-13 at 03:17
Originally posted by METAL_ELIOT

jag fick inget riktigt grepp om vad det går ut på från videoklippen.
är det bara deathmatch hela tiden? eller finns det några RPG inslag?
Förstår dig inte bästa klippen jag hittade bara sökte på youtube och tog dom två första.

Kort samanfattning av spelet.

3 distrikt.
1 social inga vapen är tillåtna här gör du om dina bilar kläder eller toons. Händer egentligen inte så mycket mer. kan jämföras med en dag i Ogrimar i wow. man står och tjötar och fixar lite på marketplace/ah. Skillnaden är att du kan ändra dina bilar och chars på ett sätt som aldrig funnits i ett shooter spel förut.

2-3 Finacial/waterfront(action) Hit går du när du vill döda stjäla eller ställa till jävelskap. på varje server kan det max finnas 80 spelare tot. Beronde på om du är enforcer eller criminal så kommer du få lite olika quest serverade. Det finns en ca 4 olika typer av quest som är gjorda i stora variationer. Men grundtanken är alltid. Hoppas jag får motståndare jag kan döda.
1 försvara eller anfala en/flera punkt er. (typ ta flagga i bf2.)
2 döda en viss motståndare eller ett visst antal av dom.
3 criminals ska fly eller döda dig. du ska döda dom eller störa dom tills tiden är slut. 2 bars en escape och en tid.
4 leverera items/cars osv till en plats. eller stoppa motståndarna som levererar sitt gods.

normalt är det 1-4 pers på var sida. (4 är max i en skapad grupp) men man kan kalla in backup ibland när dom tycker att man är för svaga. har sett grupper med upp till 8-9 pers på var sida. men 3-4 pers på var sida är lagom då är man en tajt squad som samarbetar tillsammans. Spelet är inget man kör solo under längre tid. Det roliga är när man kör tillsammans med polare tjötar på ventrilo och dödar motståndare som borde vara långt bättre än en men pga samarbetet rockar man. Precis samma sak som i bf2.

Det är grunden i questen finns dock i stor variation och du kan få allt under en questkedja.

Men på inget sätt är du där för att questen är nyskapande eller har en bra story som i wow. Här är questen endast en ursäkt för att du ska få köra lite pvp.

Sen kan du välja andra saker å att göra dock inte så givande i cash eller rep.

stjäla bilar och lämna dom. Ramma skyltfönster och stjäla allt du kommer åt. spraya grafiti på udda platser.

Som enforcer kan du inte stjäla men du kan hitta bilar som är stulna och lämna tillbaka dom.

Men spelet passar helt klart en spelare som kan spendera dag ut och dag in på Karkands gator än en som söker ett spel typ Sim spelen.

Ett shooter spel som ger en liten extra touch av Rpg.

helt enkelt ett utvecklat GTA för multiplayer online med en suverän personlig touch.

Tyvärr finns det buggar och sånt så det är inte ett spel för alla men jag älskar det tillfälligt i alla fall. Vill ni prova så har vi ännu ett par nycklar kvar.

Edit måste lägga till en otroligt viktig sak. du kan inte döda folk som inte är på ditt uppdrag. så du kan ha värsta shootouten med din grupp sen kommer en annan grupp till samma plats och har sitt krig där å. Enda undantaget är när du blir threat lv 5. Där hamnar du om det gått bra då blir din chars text gul för alla criminals och alla kan jaga dig. (criminals som blir threat 5 får både alla criminals och alla enforcers mot sig. även din egen grupp.) Är du en mindre bra spelare hamnar du oftast aldrig på threat lv 5. själv hamnar man där 3-10 gånger per kväll så man är väll en medelspelera antar jag.

Oj va mycket kul jag kommer på. Du får inte en rank som i bf2 som stiger med tiden du spelar. även en kass spelare i bf2 kan få en hög rank behöver ju bara spela mye mera.

här får du en rank beronde på hur det går för dig i spelet. sen matchas du mot spelare på andra sidan med så lika rank som möjligt. Tror det är 14 levels du kan gå upp och ner mellan. Jag har aldrig varit över 12 och vissa dåliga dagar går man ner mot 8. Dock utnyttjas det här lite och fungerar ännu inte 100% men relativt bra fungerar de.

Edited by korpralmalaj - 2010-Augusti-13 at 03:30
Back to Top
Working girl

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-13 at 04:05
låter skoj. langa på en nyckel eru go=)

emil.caris@hotmail.com

Back to Top
Jamman666 View Drop Down
Medlem i SBF

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-13 at 10:46
Kollade en del på det här spelet en hel del innan det släpptes, men tappade suget lite efter läst några recensioner. Men, man ska aldrig såga ett spel innan man testat det, så om du har en nyckel till övers testar jag gärna =)
Back to Top
Medlem i [SBF]

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-13 at 15:07
Originally posted by METAL_ELIOT

låter skoj. langa på en nyckel eru go=)

emil.caris@hotmail.com
Fixar fram en nyckel under kvällen.
Back to Top
Medlem i [SBF]

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-13 at 15:14
1 nyckel kvar kanske kan fixa nån extra. Dock har dom satt en deadline på söndag den 15 som sista dag jag kan skicka nycklar ni kan dock börja använda dom efter den 15.
Back to Top
Working girl

Direct Link To This Post Posted: 2010-Augusti-14 at 04:48
Thumbs%20Up

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 9.70
Copyright ©2001-2011 Web Wiz

This page was generated in 0,063 seconds.